Marc Cain is een internationaal succesvol modebedrijf opgericht door Helmut Schlotterer. Vanuit Duitsland wordt dit bedrijf aangestuurd. Wereldwijd kent Marc Cain ondernemingen. In 2009 en 2010 is er flink geïnvesteerd in een nieuw kantoorgebouw en in een nieuw productiegebouw. De investering bedroeg 60 miljoen euro. De gebouwen werden uitgerust met de modernste machines en faciliteiten. Wereldwijd heeft Marc Cain diverse winkels in 59 verschillende landen. Hiermee kun je wel stellen dat Marc Cain een wereldwijd opererend modebedrijf is.
De gedachten achter het modemerk Marc Cain
De Marc Cain collecties worden ontworpen voor de zelfstandige en nieuwsgierige vrouw. De vrouwen die Marc Cain dragen durven zich uit te spreken en houden van exclusiviteit. Marc Cain staat dan ook voor innovatie en kwaliteit. Er worden hoge eisen gesteld aan het design, de kwaliteit en de materialen die gebruikt worden. Daarnaast worden de nieuwste verwerkingstechnieken toegepast voor het beste resultaat. Pasvorm is een belangrijk punt voor de Marc Cain collecties. Alleen het beste is goed genoeg.
Collecties Marc Cain
Marc Cain heeft twee labels, namelijk Marc Cain Sports en Marc Cain Essentials. Beide collecties staan voor stijl en klasse. De sports collectie is voor de wat stoerdere vrouw, wel een vrouw die houdt van klasse en stijl. In dit assortiment vind je voornamelijk stoere jasjes en broeken. De Essentials collectie bestaat onder meer uit nette blazers en blouses. Door meerdere collecties aan te bieden is het merk voor elke vrouw toegankelijk.
De kracht van het combineren
De kracht van Marc Cain is de combineerbaarheid van de kleding. Door verschillende soorten materialen met elkaar te combineren creëer je unieke kledingstukken. Op het eerste gezicht denk je dat de materialen niet bij elkaar passen, maar wanneer ze gecombineerd zijn zie je dat ze toch echt bij elkaar horen. Dit maakt de Marc Cain collectie spannend en divers.